Sunday, January 2, 2011

DRAMA:DR CHAMP





Kali kita akan kongsikan mengenai drama DR CHAMP, drama ini telah pun tamat siarannya di korea pada oktober yang lalu. sebenarnya saya agak tertarik untuk berkongsi tentang drama ini kerana pada pendapat saya ia agak berlainian kerana mengetengahkan isu kedoktoran dalam duia sukan, mengambil latar masa sebelum Sukan Asia Guangzhou ia turut memberi fokus kepada persiapan atlet Korea untuk menghadapi temasya berprestij itu.
KIM SO YUN
tetapi perlu diakui sebab utama saya menonton drama ini kerana pelakonya, Uhm Tea Wong yang memegang watak Dr Lee Dong Wok merupakan pelakon korea paling saya kagumi. kerana setiap watak yang diberikan berjaya ditangani dengan baik contohny dalam drama Sassy Girl Dan The Devil. selain itu drama ini turut dibintangi oleh Kim so Yun(IRIS) dan Jung Sok Won(Creating Destiny).
UHM TAE WONG
seperti biasa tema cinta tidak lari dari drama-drama korea, pelbagai konflik tercetus kerana cinta, pastinya menambah lagi perisa dalam drama.

Drama ini turut memenangi DRAMA FRONTIER AWARD d 2010 KBS DRAMA AWARD yang berlangsung baru-baru ini.

setakat vini sahaja reviu untuk posting kali ini, sila kongsikan pendapt untuk meningkatkan mutu blog ini terima kasih.

*bagi sesiapa yang pernah menonton drama ini boleh kongsikan pendapat anda, dan bagi yang belum tu try lar tgok x rugi..........

No comments:

Post a Comment